Prosto do celu.

Ileż ja razy mówiłam sobie zacznę ćwiczyć, usiądę do projektów, rozstawię sztalugę i w końcu coś namaluję , będę bardziej systematyczna, poukładana, będę, zrobię, pójdę, załatwię… Brzmi znajomo? Niestety najczęściej bywa tak, że mamy wiele celów, marzeń i oczekiwań, lecz bez określonego planu działania, wszystko się gdzieś rozłazi.

Z reguły jestem uporządkowana i raczej staram się realizować swoje cele do końca, dlaczego więc czuję jakąś wewnętrzną presję, że stoję w miejscu? Miałam tego dość i zdecydowałam, że zacznę zapisywać krok po kroku co mam do zrobienia. Postanowiłam zaopatrzyć się w jakiś odpowiedni dla mnie notes. I tak po wielu godzinach poszukiwań plannera idealnego, trafiłam na stronę zaplanujswojsukces.pl.

wp_20170223_21_19_34_pro-001

Gdy zobaczyłam ten piękny design, wydawałoby się zwykłego notesu, od razu wiedziałam, że muszę go mieć. Poza tym, że jest pięknie wykonany, w twardej oprawie, w minimalistyczne pasy, z okuciami na rogach, jest też niezwykle praktyczny.

20170224_100041-001

20170224_100144

20170224_100240

Ma odpowiedni format A5, dzięki czemu mieści się w torebce. Posiada mnóstwo miejsca do zapisków, i co ciekawe, samemu wpisujemy daty, co dla mnie jest kluczowe, bo nie planuję każdego dnia i dzięki temu nic się nie marnuje.

wp_20170223_21_20_42_pro-001

wp_20170223_21_22_05_pro-001

No dobra ale poza danymi technicznymi, co on mi dał? Dopiero gdy zaczęłam zapisywać swoje plany dzienne, przejrzałam na oczy. Przede wszystkim zauważyłam ile czasu marnuję, staram się więc szczegółowo zapisywać co konkretnie mam do zrobienia i ile mniej więcej czasu to zajmuje. Dzięki temu znowu znalazłam czas na domowe treningi, świadomiej jem, wiem do kogo i kiedy zadzwonić, nie zapominam o wydarzeniach i spotkaniach w jakich chciałam brać udział, mam większą motywację by wcześniej wstać, chociażby żeby zrobić makijaż, zawsze mam czas na śniadanie. Dzięki temu czuje się pewniej i spokojniej, bo wiem, że nic mi nie umyka. Działam według konkretnego planu.

20170224_100218

wp_20170223_21_21_20_pro-001

Można by pomyśleć, no dobra ale to przecież tylko kwestia chęci  i samozaparcia a nie magicznego notatnika…tak zgoda, ale czasem przy natłoku codzienności, łatwo się zagubić, i wpaść w wir niepokończonych spraw, a to prowadzi do frustracji, znowu przychodzi zwątpienie, zmęczenie i koło się zamyka. Wtedy właśnie przychodzi z pomocą magiczny notes 😉 Fakt, że samo prowadzenie plannera wymaga systematyczności i samozaparcia, ale nie mówię tu o czymś co ma nas wyręczyć, a pomóc w osiągnięciu celu. Wiadomo jest, że by osiągać sukcesy, musimy wciąż i wciąż ciężko nam sobą pracować i z mozołem przeć do przodu.

Ciekawa jestem czy Wy też planujecie swój dzień i czy korzystacie z jakiegoś pomocnika. Czy być może macie inne zdanie niż ja. Zapraszam do rozmowy w komentarzach. Gorąco pozdrawiam 🙂

2 thoughts on “Prosto do celu.

Skomentuj

