WZORY – Targi Designu 2017

W ubiegły weekend 20/21.05, odbyły się m.in. Targi Designu 2017 – WZORY. Wydarzenie to miało miejsce w Domu Towarowym Barci Jabłkowskich, przy ul. Brackiej 25, w Warszawie. Bardzo byłam ciekawa czym mnie zachwycą w tym roku, kolejne już targi, w branży wnętrzarskiej. Jesteście ciekawi, co mnie porwało?? 🙂 ?

Dom Towarowy Braci Jabłkowskich, posiada bogatą historię i sięga ona początków wieku XX. Ciekawych odsyłam na stronę firmy TU. Mnie oczarowały ogromne przeszklenia i klimatyczne, secesyjne witraże.

20170521_151944~2.jpg

A co o samych targach? Przede wszystkim zachwycił mnie szeroki wybór rozmaitych produktów i to nie tylko wnętrzarskich oraz mnóstwo polskiego rękodzieła. Było wiele atrakcji dla dzieci, dla artystów, fotografów – m.in. warsztaty o fotografii we wnętrzach, amatorów mody, tej ślubnej też, jak również kolekcjonerów polskiego designu z lat 60-tych i 70-tych XX wieku. Przez cały weekend odbywały się również warsztaty i wykłady dotyczące szeroko pojętego designu, ale nie tylko. Można było przyjść całą rodziną i naprawdę nikt by się tu nie nudził. 🙂

20170521_151816~2
Kokedamn i sztuka uprawiania wiszących roślin w kuli mchu.

Dużą wagę przywiązano do roślin, sporo wystawców, prezentowało urokliwe słoje i szklane kule z mini ogródkami. Można było się też zapoznać ze sztuką rodem z Japonii – Kokedamą – hodowlą roślin w kulach mchu.

20170521_152031~2
Zoe Zee i KAFLOVE
20170521_152058~2
Zoe Zee i KAFLOVE

Powyżej wspaniałe kafle, a dokładniej stolik, z blatem z kafli. Te kolory i wzory mnie zachwyciły. Marka Zoe Zee w kolaboracji z KAFLOVE, prezentowała efekt dwóch rzemiosł: stolarki i ceramiki. Co lepsze można sobie u nich stworzyć unikatowy stolik, sami bowiem wybieramy, kompozycje kafli oraz kształt i gatunek drewna na blat 🙂

20170521_152311~2
Lampy Origami 😉
20170521_152555~2
Nasu
IMAG0088_BURST002_1.jpg
Nasu

Nasu – Manufaktura lamp, tworzonych ręcznie przez architekta. Każda lampa jest wyjątkowa, wycinana z płyt lub tworzyw sztucznych i montowana na zasadzie puzzli 3D, bez użycia narzędzi i kleju. Ta duża wygląda jak most 🙂 I jest moim faworytem!

20170521_153039~2
LOVE YOUR WALL

Ta tapeta mnie porwała, już mam nawet na nią pomysł. 🙂 Co powiecie na mega papugowy obraz?? 😀 W życiu nie widziałam równie szałowej tapety w motywach tropikalnych.

20170521_154114~2
CANDLY

Cudownie pachnące świece, wyrabiane z dodatkiem francuskich perfum. Ręcznie wykonywane, eleganckie i naprawdę intensywnie pachnące. Wśród wszystkich świec, a jest na nie ostatnio szał, te się mocno wybijają.

20170521_155303~2
ZBIÓR
20170521_155308~2
ZBIÓR

Polskie rzemiosło, szło i ceramika, m.in. Wałbrzych, Włocławek i Chodzież, kryształy i wspaniałe, barwione w masie szkło.

20170521_155757~2
GARAGE GARAGE

Nie zabrakło też perełek polskiego designu z lat 60-tych i 70-tych XX wieku, z czego się niezmiernie cieszę, bo w końcu zaczęliśmy doceniać polskie wyroby.

WZORY dały radę, mnie się podobało, a Wam? 🙂

 

Skomentuj

